Estadístiques i notes de seguretat
Estadístiques de seguretat
Estadística 2014 - Catalunya
Al 2014, la sinistralitat va tenir la davallada més gran de la serie històrica, al caure un 31%. Totes les categories van decrèixer, amb menció especial als atracaments, que van caure un 50% fins assolir el seu mínim històric. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Estadística 2013 - Catalunya
Al 2013, la sinistralitat va tenir un important descens, al caure un 19%. Especialment satisfactòria és la reducció del atracament amb violència i intimidació_ -39%. El sistema d'alerta avançada iniciat al 2011 continua donant els seus fruits. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Estadística 2013 - Espanya
Catalunya va patir el 32% de sinistres i el 14% de les pèrdues per robatoris de tota Espanya; la principal quantia perduda és a Madrid. Encara que l'evolució varia segons la CC.AA, el total mostra un descens molt important del valor robat (-60%) i del nombre de sinistres (-25%). Dades conjuntes del JORGC i l'AEJPR. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Al 2012, la sinistralitat va caure un lleuger 2%. Però preocupa que el capitol de robatoris amb violència i intimidació hagi augmentat un espectacular 43%. El sistema d'alerta avançada iniciat al 2011 continua donant els seus fruits. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats)
Catalunya va patir el 31% de sinistres i el 7% de les pèrdues per robatoris de tota Espanya; la principal quantia perduda és a Madrid. Dades conjuntes del JORGC i l'AEJPR. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Al 2011, el sector va trencar per 1ª vegada la tendència a l'alça de la sinistralitat des de fa 5 anys, ja que aquesta va caure un 12% (288 delictes). Totes les categories, excepte els furts i estafes, van registrar un descens, en especial els atracaments i robatoris amb intimidació i violència (-41%). El JORGC creu que el sistema d'alerta avançada, que va inicial el seu funcionament al 2011, ha ajudat notablement. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats)
Al 2010, el sector va patir a Catalunya un increment del 30% a la sinistralitat, xifra que significa un record absolut. (329 delictes). En especial van pujar els atracaments amb violència i intimidació (+69%), i també la categoria de furts (+43%). Una de les respostes del JORGC ha estat el sistema d'alerta avançada, un aplicatiu informàtic exclusiu de col·legiats al que podeu accedir clicant aquí: accés al sistema d'alerta avançada. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Catalunya va patir el 39% de sinistres i el 22% de les pèrdues per robatoris de tota Espanya, xifra molt preocupant. Dades conjuntes del JORGC i l'AEJPR. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Al 2009, el sector va patir a Catalunya un increment del 8% a la sinistralitat, amb un total de 254 delictes. En especial van pujar els atracaments amb violència i intimidació (+32%). L'increment acumulat dels darrers tres anys ja va ser del 151%, i per tant cada setmana 5 joieries i rellotgeries son atracades. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Catalunya va patir el 36% de sinistres i el 31% de les pèrdues per robatoris de tota Espanya, xifra molt preocupant. Dades conjuntes del JORGC i l'AEJPR. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Al 2008, es va produir una tremenda apujada de la delinqüència contra joieria i rellotgeria, que va pujar fins un 120%.Una de cada 10 joieries catalanes va patir un incident en promig. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Catalunya va patir el 35% de sinistres i el 30% de les pèrdues per robatoris de tota Espanya, xifra molt preocupant. Dades conjuntes del JORGC i l'AEJPR. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Tot i que el increment de sinistralitat envers el 2006 va ser moderat (+6%), en determinats tipus va haver un fort increment (cas del transport, que es va duplicar). Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Notes de seguretat
Recull algunes de les reclamacions del JORGC i altres entitats, però encara deixa molts aspectes a reivindicar. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).
Al 2009, es va donar el judici del crim més brutal contra la joieria catalana, el de la família Royo, que va perdre tres membres. El JORGC va participar a l'acusació particular, i va reclamar diversos canvis al Codi Penal. Per a més informació, descarregueu el document adjunt (només per a col·legiats).