Formació
TALLER DE CREATIVITAT
« Tornar a calendari de cursos
OBJECTIUS DEL CURS
Desenvolupar les facultats de dissenyar i de crear a partir de tècniques que estimulen la creativitat amb l’objectiu d’aconseguir una millora en la competitivitat de les nostres joies destinades a la venda o com a matèria d’oci.
El que es pretén es donar les eines bàsiques perquè l’alumne pugui crear peces de joieria partint d’una idea original (generada per ell mateix i basant-se en la seva intuïció) i les pugui introduir en el mercat de la joieria o per a ús personal en forma de col•lecció seriada, peça d’autor, etc.
ADREÇAT A...
Persones que desitgen desenvolupar la seva creativitat per tal d’innovar en el món del disseny amb tècniques i materials innovadors, relacionat amb les tendències actuals.
No requereix cap tipus de coneixement previ.
TEMARI
- Llenguatge visual.
- Orígens de l’ornamentació humana.
- Procés creatiu.
- Creació bidimensional. Repàs a les diferents tècniques de dibuix.
- Creació tridimensional per al desenvolupament d’una idea i prototip. Volum amb paper de seda, pastes de modelar, filferros, feltre.
- Introducció al concepte d’una joia.
- Introducció al prototipatge amb ceres toves.
- Tècnica de goteig amb cera,
- Tècnica de baix relleu, sobre relleu i textures amb fang.
- Realització d’una peça amb la tècnica de cera perduda.
- Introducció al taller de joieria. Eines i tècniques bàsiques.
- Acabaments, textures, materials innovadors.
METODOLOGIA
Exposició oral de continguts per part del docent, acompanyat de material didàctic i exercicis pràctics per a facilitar la comprensió per part dels alumnes.
Mostres d’exemples d’aplicació de les tècniques.
PROFESSORAT
Estela Ruiz. Joiera. Especialitzada en joieria contemporània.
DATES
Tots els dimecres.
Del 3 d'octubre al 19 de desembre.
HORARIS
Horari a escollir de matí o tarda:
De 10:00h a 13:00h
De 15:00h a 18:00h
(Totalitat del curs 15 hores).
PREUS
330€
LLOC
Rambla de Catalunya, 73 pral. (Barcelona).




